Klant

Cadeau.nl

 

Specialisatie

UX/UI Design

Herontwerp voor conversieverhoging

Klant

Cadeau.nl

 

Specialisatie

UX/UI Design

Frame 1

Mosaic IT Services B.V.

Mosaic IT Services B.V. is een kleinschalig e-commerce bedrijf wat eigenaar is van verschillende succesvolle webshops, waaronder Cadeau.nl. Mosaic IT Services onderscheidt zich van andere webshops door het magazijn en het kantoor in hetzelfde pand te vestigen. Zo stralen zij betrouwbaarheid en klantvriendelijkheid uit naar de klant. 

Cadeau.nl is dé cadeau webshop van Nederland. Op de webshop koop je onder andere gekke cadeau’s en leuke gadgets.

15056596_1220704461321870_6977479826131124224_n
15035637_226033544475635_7865549642694393856_n

Doel: conversieverhoging

Het doel van dit project was de conversie verhogen op desktop en mobiele devices. De laatste tijd werd de website steeds meer op mobiel bezocht, terwijl de website hier niet voor gebouwd was. Dit had gevolgen voor de user experience en daardoor ook voor de conversie.

Ik begon met het uitvoeren van een grondige een Heuristic Evaluation en schetste nieuwe responsive wireframes op basis van de bevindingen. Ook heb ik de nieuwe navigatiestructuur van Cadeau.nl vastgelegd in een sitemap. Deze sitemap is tot stand gekomen met behulp van de card sorting techniek.

Designs

Vervolgens heb ik alle pagina’s tot in detail responsive ontworpen inclusief interactie elementen. De kleuren zijn gebaseerd op de al bestaande huisstijl. Er is extra tijd genomen voor de winkelwagen pagina. Uit Google Analytics bleek dat de bouncerate hier te hoog was.

Doel behaald: conversie is flink verhoogd!

Het doel van het herontwerpen van Cadeau.nl was het verhogen van de conversie. Dit herontwerp moest af zijn vóór de feestdagen, aangezien dit de periode is waarop het bedrijf ongeveer 40% van haar jaaromzet draait.

Om te meten of de doelstelling was behaald heb ik in Google Analytics de algemene conversie van de feestdagen periode (11 november tot 1 januari) van vorig jaar vergeleken met het jaar waarin het herontwerp voor het eerst live stond. Daaruit bleek dat de algemene conversie (van e-commerce, over alle apparaten en bezoekers) na het herontwerp was gestegen met 11,31%!

Omdat de user experience en de conversie op mobiel voorheen erg slecht waren heb ik de conversie specifiek op mobiel bekeken. Binnen hierboven genoemde periode is de conversie op mobiel met maar liefst 45,20% gestegen ten opzichte van het jaar daarvoor!

Kortom, het doel is ruimschoots behaald. Een geslaagd project!

Meer projecten

GORDIJNENATELIER KARIN — GRAFISCH DESIGN

PERSOONLIJK — GRAFISCH DESIGN